عوارض خطرناک دیابت را با انسولین کم کنید

به گزارش عینک آفتابی، مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، بر ضرورت استفاده افراد دیابتی از انسولین به منظور پیشگیری از ابتلا به عوارض خطرناک این بیماری تاکید نمود.

عوارض خطرناک دیابت را با انسولین کم کنید

حبیب الله سمیع، در حاشیه مراسم افتتاح کارخانه فراوری قلم انسولین با مشارکت ایران و یک کشور خارجی، گفت: به عنوان یک متخصص داخلی که روزانه 20 تا 30 فرد دیابتی را ویزیت می کنم و با توجه به مسئولیت اجرایی که عهده دار هستم، می توانم بگویم که دیابت یک بیماری پر عارضه و خطرناک است که زندگی فردی و اجتماعی افراد مبتلا را تحت تاثیر قرار می دهد و مختل می کندو لذا کنترل ودرمان کامل این بیماران می تواند نقش بسزایی در سلامت جامعه ایفا نماید.این متخصص بیماری های داخلی از دیابت به عنوان یک بیماری مزمن و ناتوان کننده نام برد و افزود: کیفیت زندگی افراد دیابتی به شدت تحت تاثیر بیماری قرار می گیرد و از همین رو، هر چقدر که بتوانیم این قند بیمار را بهتر کنترل کنیم، این افراد دیرتر گرفتار عوارض دیابت می شوند و استفاده از قلم انسولین به علت سهولت استفاده و کیفیت بهتر بی تردید درکنترل بهتر قند یاری فراوانی خواهد نمود.

سمیع ادامه داد: دیابت، مهم ترین بیماری غیرواگیر است که می تواند عوارض ناتوان کننده زیادی به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به برنامه های آموزشی برای بیماران و کادر پرستاری و پزشکی، افزود: این برنامه های آموزشی که چند سالی است در کشورمان دنبال می گردد، توانسته به کنترل دیابت بیماران یاری های شایانی کند.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، به افتتاح کارخانه فراوری قلم انسولین اشاره نمود و گفت: راه اندازی این کارخانه گام مهم دیگری برای دسترسی آسان بیماران به انسولین قلمی است.

وی ادامه داد: آرزوی هر پزشکی است که قند بیمار دیابتی تحت درمانش تحت کنترل باشد تا دیرتر به عوارض بیماری برسد. لذا، راه اندازی این کارخانه می تواند یاری شایانی به بیماران دیابتی بکند.

سمیع در ارتباط با شرایط دیابت در بین کارکنان و خانواده های صنعت نفت، گفت: سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت به وسیله برنامه پزشکی خانواده و طب کار، به طور مرتب کار غربالگری شاغلان و بازنشستگان و خانواده های آنان را انجام می دهیم.

وی افزود: جمعیت تحت پوشش ما حدود 500 هزار نفر است که طبق آنالیز های اجرا شده، بیماری حدود 50 تا 60 درصد افراد دیابتی ما به طور کامل تحت کنترل است و بقیه هم به طور نسبی کنترل شده اند.

منبع: همگردی

به "عوارض خطرناک دیابت را با انسولین کم کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوارض خطرناک دیابت را با انسولین کم کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید