5 روستای شگفت انگیز و دیدنی در اطراف تبریز

به گزارش عینک آفتابی، تبریز یکی از شهرهای تاریخی ایران با فرهنگ غنی و جاذبه های گردشگری متنوع است. در اطراف این شهر نیز روستاها و منطقه ها بکر با آب و هوای بی نظیر و طبیعت چشم نواز واقع شده است که با حضور مردمان خونگرم و مهمان نواز سفر به تبریز را به تجربه ای لذت بخش و فراموش نشدنی تبدیل می نماید.

5 روستای شگفت انگیز و دیدنی در اطراف تبریز

در ادامه 5 روستای دیدنی و زیبا در اطراف تبریز معرفی می شود.

1-روستای دستکند حیله ور تبریز

هر جای شهر تبریز را جستجو کنید زیبایی هایی تمام نشدنی می بینید. در این میان از جمله شگفت انگیزترین و معروف ترین روستاهای تبریز، روستای دستکند حیله ور است که یکی از جاهای دیدنی تبریز محسوب می شود. روستای دستکند که در نزدیکی روستای کندوان واقع شده کمتر از آنجا شگفتی ندارد. در این روستا خانه های شگفت انگیزی در دل زمین حفاری شده اند که با معماری فوق العاده ای که دارند ابهامات زیادی را برای پژوهشگران ایجاد نموده اند. اما در کنار این معماری آب و هوای دل انگیز این روستا می تواند آن را به محلی بکر برای یک سفر هیجان انگیز تبدیل کند.

2-روستای کندوان تبریز

بدون شک نام روستای کندوان را تا به حال بارها شنیده اید و جالب است بدانید این روستا یکی از معروف ترین روستاهای تبریز به شمار می رود و جزو سه روستای صخره ای دنیا و تنها روستای صخره ای که همچنان زندگی در آن جریان دارد، محسوب می شود. این روستای عجیب که از خنک ترین جاهای دیدنی تبریز است، قدمتی برابر با 7 هزار سال دارد و در دل کوه واقع شده است. یکی از دلایلی که این روستا معروفیت دنیای پیدا نموده، ساختار کندویی شکل و کله قندی خانه ها است.

3-روستای لیقوان تبریز

روستای لیقوان که یکی از مجذوب کننده ترین روستاهای تبریز به شمار می رود در دامنه کوه های سهند و دره ای زیبا و بکر واقع شده است. بدون شک همه ما نام پنیر های این منطقه را شنیده ایم که به تازگی و طعم بی نظیرشان معروفیت دارند. این روستا با چشمه های آب گرم، آب و هوای فوق العاده و پوشش گیاهی بی نظیر به منطقه ای شگفت انگیز تبدیل شده که به دره بهشت هم معروف است. روستای لیقوان، به علت شرایط جغرافیایی خاص و قرار گرفتن پلکانی خانه ها بر روی صخره، بیشتر محل زندگی عشایر و ایلات است.

4-روستای خشکناب تبریز

یکی از روستاهای معروف شهر تبریز که زمانی محل زنگی شاعر مشهور کشورمان، سید محمدحسین بهجت تبریزی، متخلص به شهریار بوده، روستای خشکناب است. این روستا را به علت داشتن معماری متفاوت و شیب دار خانه ها در دل دامنه های کوه بزقوش که آب و هوایی خنک و دلپذیر دارد، می شناسند. بعلاوه در این روستا طبیعت بکر و آب و هوای فوق العاده ای وجود دارد که گشت و گذار در آنجا را فراموش نشدنی می نماید.

5-روستای جراغیل تبریز

یکی دیگر از مکان های گردشگری و دیدنی شهر تبریز که شاید کمتر کسی آن را بشناسد، روستای جراغیل تبریز است. این روستا در دل حفره های کوه های آذربایجان قرار گرفته است و از نظر فاصله ای هم در امتداد روستای کندوان واقع شده است. چیزی که در این روستا به چشم می خورد و مورد توجه مردمان محلی این خطه بوده، وجود داروهای گیاهی خاص و کم یاب آن است.

قدمت خانه های این روستا به سه دوره تاریخی مختلف برمی شود که شامل خانه های سنگی مربوط به دوران پیش از میلاد مسیح، خانه های ابزارسازی خشتی کنار کوه مربوط به زمان بعد از میلاد مسیح و خانه های بتنی تازه در طرف دیگر کوه می شود.

منبع: همگردی

به "5 روستای شگفت انگیز و دیدنی در اطراف تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 روستای شگفت انگیز و دیدنی در اطراف تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید