کیتون V60 به سبد محصولات کارمانیا اضافه می گردد

به گزارش عینک آفتابی، پس از اعمال تحریم ها بر صنایع مختلف کشور، برندهای درجه یک چینی ازجمله بی وای دی به ناچار از بازار ایران رخت بربستند؛ در نتیجه همکاری با سایر برندهای کوچک تر چینی تنها راه باقی ماندهٔ شرکت های خودروسازی داخلی کشور برای برای ادامه بقا است.

کیتون V60 به سبد محصولات کارمانیا اضافه می گردد

تصاویر منتشرشده در فضای مجازی، خبر رسیدن محصول نو خودروسازی کارمانیا را به محوطه کارخانه این شرکت در منطقه ویژه ارگ نو بم می دهد. با وجود اینکه آنچنان تصاویر ارسالی واضح نیست، اما می توان متوجه شد که کارمانیا در گام نخست، کیتون V60 را به ایران وارد نموده است.

بعضی رسانه ها به خاطر سبک محصولات کیتون، حضور خودروهای این نشان چینی در ایران را موردانتقاد قرار دانند. گروهی دیگر نوع قرارداد کارمانیا با طرف چینی را مبهم دانستند، زیرا شرکتی به نام ایساتیس موتور کارا اعلام نموده بود که با نشان کیتون موتور چین قرارداد فراوری محصول در ایران را امضا نموده است؛ در نتیجه کارمانیا نیز امکان همکاری با این نشان چینی را ندارد.

کیتون V60 از نمای روبه رو

قبلی 1 از 3 بعدی

انتها بر اساس آخرین جوابیه های این دو خودروساز خصوصی، قرار شد تا صحت ادعای همکاری کارمانیا و ایساتیس موتور کارا در زمان حضور رسمی نمونه های اولیه محصولات کیتون موتور و شروع فراوری قضاوت گردد.

شرکت کارمانیا تعهدات معوقه بسیاری درمورد دو خودرو بی وای دی S6 و S7 دارد. این شرکت مدت طولانی است که کوشش دارد خودروی دیگری را از برندی غیر از بی وای دی در قالب جبران تعهدات معوقه خود به مشتریان تحویل دهد. این موضوع قرار بود با ارائه سوئیست DX3 جبران گردد، اما شرکت خودروسازی دیارخودرو با رونمایی از DX3 شرکت سوئیست نشان داد که توافق میان کارمانیا و سوئیست به انتها نرسیده است. درعوض محتمل است که کارمانیا کیتون V60 را به عنوان جایگزینی برای مشتریان در صف انتظار S6 و S7 پیشنهاد کند.

کیتون V60 نه ون است و نه کراس اوور، بلکه خودرویی چندمنظوره (MPV) است و می توان آن را با خودروهایی همانند بیسو T5 هم کلاس دانست. کیتون V60 اواخر سال 2015 به عنوان یک خودروی 7 نفره به بازار آمد. ابعاد این ون غیرتجاری معادل 4505 میلی متر طول، 1730 میلی متر عرض و 1780 میلی متر ارتفاع است و فاصله بین دو محور چرخ های آن نیز برابر با 2721 میلی متر اعلام شده است.

نمای داخلی کیتون V60

قبلی 1 از 5 بعدی

داخل V60 از نمای عقب

ترمز دستی V60

دسته دنده V60

فرمان و نمایشگر V60

جایگاه های V60

تجهیزات فنی و امکانات رفاهی کیتون V60

کیتون V60 در بازار چین با 2 نوع پیشرانه 1.2 لیتری و 1.5 لیتری به فروش می رسد، اما باتوجه به بازار ایران به احتمال زیاد نمونه ویژه بازار ایران از پیشرانه 1.5 لیتری برخوردار خواهد بود. پیشرانه 1.5 لیتری این خودرو می تواند توانی معادل 114 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور را به وسیله یک گیربکس 5 سرعته دستی به سمت چرخ ها راهنمایی کند.

این خودرو دارای نمایشگر لمسی 8 اینچی، سامانه مسیریاب، آینه های جانبی برقی، شیشه بالابر برقی، روکش جایگاه چرم مصنوعی دورنگ، پوشش چرمی روی پنل درها، جایگاه های ردیف سوم جمع شونده، سوئیچ ریموت دار، قابلیت تنظیم ارتفاع فرمان به صورت دستی، فرمان برقی، تهویه دستی با دریچه عقب، پورت USB، باربند سقفی، سیستم صوتی با 6 بلندگو، کیسه هوا، سامانه هشدار نبستن کمربند، ایزوفیکس جایگاه کودک، سامانه حسگر پارک عقب، دوربین دید عقب، قفل مرکزی و قفل کودک است.

کیتون V60 از نمای عقب

قبلی 1 از 2 بعدی

با توجه به عکس ها منتشرشده، معین است که خودروسازی کارمانیا نمونه های اولیه کیتون V60 را به ایران آورده و به احتمال زیاد قرار است تا طی هفته های آینده این محصول چینی برای انجام تست های تطبیق و اخذ مجوزها با پلاک گذرموقت وارد جاده های کشور گردد.

***

شما می توانید نوترین اخبار خودرو را در بلاگ عینک آفتابی مطالعه کنید

منبع: بلاگ دیوار

به "کیتون V60 به سبد محصولات کارمانیا اضافه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیتون V60 به سبد محصولات کارمانیا اضافه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید