5 علت برای نخریدن مودم ایرانسل TD، i40 A1 ، به جای آن چه مودمی بخریم؟

به گزارش عینک آفتابی، یک زمانی مودم TD ایرانسل TD-i40 A1 رقیب TF-i60 H1 بود و هرکس می خواست سراغ اینترنت TDLTE ایرانسل برود؛ مردد می شد کدام یک از این مودم ها را بخرد.

5 علت برای نخریدن مودم ایرانسل TD، i40 A1 ، به جای آن چه مودمی بخریم؟

ما همان زمان یک مقایسه میان این دو مدل مودم ایرانسل برگزار کردیم و در مقاله تفاوت مودم های ایرانسل TF-i60 و TD-i40 چیست و کدام یک بهتر است؟ به مزایا و معایب هریک پرداختیم.

اما این روزها دیگر نه تنها خرید مودم TD-i40 A1 منطقی نیست بلکه حتی فکر کردن به آن یا خرید مدل دست دوم آن به هر قیمتی، به صرفه نیست و مودم های TDLTE بسیار بهتری هم در ایرانسل و هم در بازار یافت می گردد.

مودم TD-i40 در زمان خودش (سال های 96 و 97 و 98)، چند ویژگی مجذوب کننده و جالب داشت که اینک دیگر این قدر برای کاربران هیجان انگیز نیستند. مثلا، وای فای دو بانده داشت؛ در حالی که مودم ایرانسل TF-i60 H1 وای فای تک بانده داشت.

یا اینکه از دو درگاه شبکه اترنت سود می برد و مجهز به کلیدهای روشن/خاموش دستگاه یا کلید WPS بود. این روزها دیگر این ویژگی ها برای کاربران مجذوب کننده نیستند و در عوض دوست دارند مودمی بخرند که آنلاک باشد و از هر سیم کارتی پشتیبانی کند؛ بالاترین سرعت را بدهد و مثلا 4.5G باشد؛ آنتن خارجی بخورد و بگردد روی آن وی پی ان ست کرد.

بیشتر بخوانید:

قیمت مودم ایرانسل TD-i40 در بازار از حدود 2.7 میلیون تومان تا 3.5 میلیون تومان است که اصلا قیمت پایینی نیست و شما با همین قیمت می توانید مودمی مانند را بخرید که کاملا به روزتر بوده؛ آنلاک است و از هر سیم کارتی پشتیبانی می نماید؛ بسیار سریع تر است و وای فای 6 دارد؛ از اینترنت TDLTE و 4G LTE پشتیبانی می نماید و درگاه های شبکه اترنت بیشتری دارد.

حتی خرید مودمی مانند TK-2510 Plus یا GP2101 که به روزتر هستند را نسبت به خرید TD-i40 پیشنهاد می کنیم.

5 علت برای نخریدن مودم TD-i40

در کل، به 5 علت زیر، نباید دنبال خرید مودم TDLTE ایرانسل TD-i40 A1 باشید:

1- مودم قدیمی است و بیش از 6 سال از عرضه آن به بازار می گذرد. TD-i40 جزو اولین مودم های TD ایرانسل بود که دیگر اکنون در سبد مودم های پیشنهادی به مشتریان نیست و سال ها است برای آن هیچ آپدیت فریم ویری ارائه نشده است.

2- مودم TD-i40 آنلاک نیست و از هر سیم کارتی برای اینترنت TDLTE یا 4G پشتیبانی نمی نماید.

3- سرعت و آنتن دهی این مودم بسیار ضعیف است؛ به ویژه الان که دیگر اینترنت چند مگ، اصلا کاربران را راضی نمی نماید و دوست دارند اینترنتی با سرعت های بالای 50 مگابیت داشته باشند. سوکت نصب آنتن خارجی ندارد و فقط از دو آنتن داخلی LTE سود می برد.

4- قیمت این مودم نسبت به مودم های آنلاک 4.5G/TDLTE بسیار بالا است. اشاره کردیم با قیمت 3.5 میلیون تومان می توانید مودم هواوی B622 را بخرید که از هر نظر مودم سیمکارتی بهتری است.

5- امکانات پنل کاربری این مودم بسیار ابتدایی و ضعیف است. شما نمی توانید روی آن VPN ست کنید؛ از تجمیع فرکانس و MIMO 4×4 خبری نیست؛ از ابزارهای مدیریت شبکه و پهنای باند و کنترل ترافیک خبری نیست و امکان تنظیم دستی باند رادیویی، انتخاب دکل BTS و اپدیت فریم ویر را ندارید؛ حتی اگر بتوانید این مودم را آنلاک کنید.

به جای ایرانسل TD-i40 چه مودمی بخریم؟

پیشنهاد نخست ما خرید مودم هواوی B622 است که یک نسخه به روز شده از مودم هواوی B612 محسوب می گردد و قیمتی در حدود 3.8 میلیون تومان دارد:

اگر می خواهید پول بیشتری برای یک مودم 4.5G/TDLTE بدهید؛ مودم را بخرید که این روزها خوب پرفروش شده و از سوی غالب اپراتورهای اینترنت تی دی عرضه می گردد و آنلاک آن نیز در بازار هست:

اگر فقط قصد خرید یک مودم TD ساده برای مصارف خانگی یا اتصال دستگاه کارتخوان را دارید؛ مودم های ایرانسل یا GP2101 مناسب هستند:

اگر دنبال خرید مودم همراهی هستید که به هر دو اینترنت 4.5G و TD وصل گردد؛ مودم و آنلاک آن را بخرید:

و در نهایت اگر دنبال یک مودم لاک شده ایرانسل اما 4.5G/TDLTE و مقرون به صرفه قیمت هستید؛ برترین انتخاب شما می تواند مودم TF-i60 G1 باشد:

ضمن اینکه خرید مودم هواوی B612 (ایرانسل TF-i60 H1) نیز هنوز یک انتخاب بهتری نسبت به TD-i40 است:

منبع: شبکه چی

به "5 علت برای نخریدن مودم ایرانسل TD، i40 A1 ، به جای آن چه مودمی بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 علت برای نخریدن مودم ایرانسل TD، i40 A1 ، به جای آن چه مودمی بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید