ایرانی ها از هنر خانوادگی خود حفاظت می نمایند

به گزارش عینک آفتابی، ایرنا/ براساس گفته های سردبیر خبرگزاری عمان و آخرین خبرهای بدست آمده، ایرانی ها از هنر خانوادگی خود حفاظت می نمایند.

ایرانی ها از هنر خانوادگی خود حفاظت می نمایند

سیف علی الیعربی درباره روابط دنیاگردی ایران و عمان گفت: بی شک روابط ایران و عمان در زمینه دنیاگردی و همکاری و سرمایه گذاری در این حوزه پیوسته در حال توسعه است؛ تعداد زیادی سرمایه گذار ایرانی در حوزه های مختلف در عمان مشغول فعالیت های مالی هستند.

سردبیر خبرگزاری عمان (ONA) اضافه کرد: عمان فرهنگ و تمدن قدیمی و ریشه داری دارد، قلعه ها و آثار تاریخی زیادی در عمان وجود دارد و دنیاگردان علاقمند به بازدید از آن هستند. اتفاقا گروههای زیادی دنیاگرد ایرانی نیز برای آشنایی با فرهنگ عمان به کشور ما می آیند.

وی خاطر نشان کرد: عمانی ها ملت ایران را دوست خود می دانند و بسیار علاقه دارند به ایران سفر نمایند، عمانی ها برای درمان و در چارچوب دنیاگردی سلامت و درمان و بعلاوه برای تماشا منطقه ها طبیعی زیبا به خصوص طبیعت استان های شمال ایران می آیند.

آثار تاریخی اصفهان را در کمتر شهری از دنیا سراغ دارم

الیعربی با اشاره به سفر به تهران، اصفهان و شیراز گفت: این شهرها واقعا زیبا هستند؛ در اصفهان آثار هنری و معماری و صنایع دستی بسیار زیبایی از فرش تا قلعه و پل ها و خانه های قدیمی را دیده ام که در کمتر شهری از دنیا سراغ دارم.

سردبیر خبرگزاری عمان گفت: ایرانی ها بسیار به هنر بویژه فرش دستباف بها می دهند. رشد و توسعه این هنرها که در دنیا هم مشهور شده اند، نشان می دهد که مردم و دولت ایران از صنایع دستی حمایت می نمایند تا جایی که میدانم بیشتر ایرانی ها با اینکه متخصص و فارغ التحصیل دانشگاه هستند، هنوز در این هنر و صنایع دستی و حرفه و مهارت خانوادگی و اجدادی خود فعال هستند و آن را فراموش نکرده اند.

الیعربی درباره اقدامات دولت عمان برای بهره برداری از فرصت جام دنیای قطر 2022 گفت: ما برای جذب دنیاگرد و تماشاچیانی که به قطر می آیند برنامه های متنوع فرهنگی و تفریحی بزرگی تدارک دیده ایم که هدف اصلی از آن، آشنا کردن دنیاگردان با فرهنگ و تمدن عمان است. با قطری ها در این زمینه همکاری نزدیکی داریم و کوشش می کنیم از این رویداد به نحو شایسته استفاده کنیم.

منبع: همگردی

به "ایرانی ها از هنر خانوادگی خود حفاظت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرانی ها از هنر خانوادگی خود حفاظت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید