مصالح ساختمانی

شهر چند هزار ساله ایران که قبلا گور بود

تاریخ در شهر فیروزآباد، دست کم تا شروع دوره اردشیر بابکان بنیاگذار سلسله ساسانی عقب می رود، با این حال اطلاع دقیقی از تاریخ دقیق پیدایش این شهر در دست نیست.

31 مرداد 1402

موتور سه سیلندر تیوان چرا فراوری نشد؟ ، بودجه میلیاردی به کجا رفت؟

موتور سه سیلندر تیوان گروه بهمن که خط فراوری آن در سال 1400 افتتاح شد، چرا هرگز به فراوری نرسید؟ سرنوشت 44 میلیون دلار بودجه پرداختی به آن چه شد؟

22 تیر 1402

معرفی 10 مقصد برتر در امریکای جنوبی

صنعت گردشگری امریکای جنوبی به شدت در حال توسعه است. گردشگران به سمت مناطقی در نزدیکی خط استوا سفر می نمایند تا نیم نگاهی به مناظری زیبا و خیره نماینده مانند کوه های پوشیده از برف، جنگل های خارق العاده و صحراهای وسیع بیاندازند. جاذبه های امریکای جنوبی...

30 دی 1401

خانه هایی که می توانند دنیا را نجات دهند! ، توجه دنیا به خانه های خشتی هرمز

علیرغم بهبود بهره وری انرژی ساختمان سال 2021 میلادی شاهد انتشار کربن از ساختمان ها و ساخت و ساز ها بودیم که به بالاترین حد خود رسید.

20 آذر 1401

جاهای دیدنی ایران؛ 20 جاذبه حیرت انگیز از هر گوشه ایران

1. پرسپولیسحتما از پرسپولیس به عنوان مرکز نخستین امپراتوری و مهد تمدن پارسی دیدن کنید. حتی به جرئت می توان گفت تا قدم بر سرزمین پادشاهان قدیمی نگذاشته اید، هنوز ایران را خوب نگشته اید.

11 مرداد 1401

نکاتی درمورد شستن نمای ساختمان

نکاتی درمورد شستن نمای ساختمانساختمان های امروزی تفاوت زیادی با ساختمان های قدیمی دارند. اولین تفاوت شان ارتفاع و تعداد طبقات بالا در ساختمان های تازه است. دومین تفاوت عمده شان ظاهر آپارتمان های قدیمی و تازه است. در گذشته ظاهر ساختمان بصورت ساده با متریال...

10 مرداد 1401

برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در قزاقستان

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران از برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در کشور قزاقستان با مجوز رسمی این سازمان خبر داد.

19 خرداد 1401

نکاتی برای نگهداری گیاهان آویزی

تهران (پانا) - گیاهان آویزی، از رایج ترین گیاهان خانگی هستند که قبل از خرید و نگهداری از آن ها بهتر است با بعضی نکات مهم و اساسی در خصوص پرورش صحیح آن ها آشنا شوید.

12 اردیبهشت 1401

بازگشایی الحصن، مرکز نو فرهنگی ابوظبی

الحصن، منطقه ای غنی از فرهنگ و تاریخ ابوظبی، مرکز امارات متحده عربی در ماه دسامبر افتتاح خواهد شد. برای جزئیات بیشتر در خصوص این میراث تاریخی در این مقاله با ما بخوانید.

11 اسفند 1400

چگونه در کمپ سنگ چخماق پیدا کنیم؟

اگر زیاد به کمپ می روید پس مطمئنا تا کنون نیاز وجود وسیله ای برای روشن کردن آتش را حس کرده اید. یکی از ابزار مفیدی که در روشن کردن آتش شما را یاری خواهد کرد سنگ چخماق است. در این مقاله با خبرنگاران همراه باشید تا روش های مختلف شناسایی سنگ چخماق را بررسی...

25 بهمن 1400

رشد 7 برابری قیمت مسکن در 4 سال گذشته

به گزارش خبرنگاران، محمدرضا قاسمی، رئیس اتحادیه املاک شمیران در نشست خبری با موضوع چالش های بازار مسکن اظهار کرد: از سال 1396 تا الان برخی از املاک در شمیرانات هفت برابر رشد قیمت داشته است. آپارتمان سه سال ساختی که سال 1396 متری 9 میلیون تومان بوده الان که...

5 آبان 1400

آملودیپین بزیلات (AMLODIPINE)

نام تجاری: Norvasc موارد منع مصرف: حساسیت مفرط به دارو ولی در تنگی آئورت، نارسایی قلبی و کبدی با احتیاط مصرف شوند. عوارض جانبی مهم: سر درد، تپش قلب، تهوع، درد شکم، نفس تنگی و راش جلدی

20 مهر 1400

اجرای قانون جهش فراوری مسکن، حرکت روی تیغ دولبه است

نایب رئیس کمیسوین احداث و خدمات فنی مهندسی اتاق ایران معتقد است: قانون جهش فراوری مسکن، در صورتی موثر خواهد بود که افزایش تورم و تزریق نقدینگی به اقتصاد را در پی نداشته باشد.

13 شهریور 1400

رشد 20 درصدی پروانه های بهره برداری صنعتی در دو ماهه

خبرنگاران : معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در دو ماهه ابتدای سال 1400 فرایند فراوری، صادرات غیرنفتی، پروانه های تأسیس، بهره برداری و سایر مجوزهایی که به وسیله این وزارت خانه صادر می گردد در مدار رشد و افزایش قرار...

16 مرداد 1400

مهاباد؛ شهری تاریخی مملو از جاذبه های گردشگری، تصاویر

مهاباد یکی از شهرهای تاریخی و کردنشین در استان آذربایجان غربی است که به علت قرارگیری در بین چندین کوه دارای اقلیم و آب و هوایی مطبوع، سرسبزی، خرمی و دیدنی های طبیعی چشم نواز است. نگین آذربایجان غربی، لقبی است که مهاباد را به آن می خوانند و به حق با منظره...

13 مرداد 1400

مجتمع فولادسازی و واحد خنک سازی کُک فولاد زرند ایرانیان افتتاح شد

در ارتباط تصویری رئیس جمهور با علی زینی وند استاندار کرمان، دو طرح مجتمع فولادسازی و واحد خنک سازی کُک شرکت فولاد زرند ایرانیان باسرمایه گذاری 24هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسیدند.

11 مرداد 1400

روس ها برای سعودی ها راکتور هسته ای می سازند

تهران (پانا) - وزیر انرژی عربستان اعلام نمود که همکاری میان ریاض و مسکو شامل حوزه انرژی هسته ای، به ویژه مشارکت روسیه در ساخت چندین راکتور در عربستان می شود.

25 تیر 1400

ارزش سهام عدالت کم شد

خبرنگاران: شرایط شرکت های بورسی سهام عدالت و نوسان قیمت هر سهم در این گزارش قابل مشاهده است.

11 تیر 1400

لزوم تدوین دایره المعارف دفاع مقدس در ایلام

استاندار ایلام بر لزوم تدوین دایره المعارف دفاع مقدس در ایلام تاکید نمود و گفت: با توجه به نقش شاخص ایلام در جنگ تحمیلی، تدوین دایره المعارف دفاع مقدس در این استان ضرورت دارد.

22 اردیبهشت 1400

آتش سوزی در جزیره فریزر مهار شد

آتش نشانان استرالیایی پیروز شدند آتش سوزی گسترده ای را که موجب ویرانی بیش از نیمی از جنگل های جزیره فریزِر (Fraser) شد، مهار نمایند.

19 دی 1399
تعداد: (21)